adó egy százalék felajánlás
2024.04.19. - Emma

Érintés, simogatás, ölelés

Kámaszútra (3. rész)

"A nõk, lévén gyengéd természetûek, gyengéd kezdetet kívánnak."

A Káma Szútra az ölelésnek nyolc fajtáját különbözteti meg, két négyes csoportra osztva. Az elsõ csoportba, amely "a férfit s a nõt egyesítõ kölcsönös vágy jele", az érintkezõ ölelés, az érintõ ölelés, a dörzsölõ ölelés és a szorító ölelés tartozik.
kutya cica örökbe fogadás állatvédelem szja 1%

A második csoportba tartoznak a "találkozáskor" történõ ölelések, mint a fára kúszás, a szezám- és rizsszemek keveredése, valamint a tej és a víz vegyülése. Vátszjájana mindemellett a "test egyes tagjainak" ölelését is megkülönbözteti, ezek: a combok, a dzsaghana (a test középsõ része), a mellek és a homlok.

Az érintkezõ ölelés
A Káma Szútra a következõképpen le ezt a mozdulatot: "Mikor a férfi valamely ürüggyel a nõ elõtt vagy mellett megy el, és felsõtestével hozzáér, ezt érintkezõ ölelésnek nevezzük."
Szeretõk között az effajta szándékoltan "véletlen" érintés a szeretet kimutatásának játékosan erotikus módja.

A dörzsölõ ölelés
"Mikor két szerelmes a sötétben, akár látogatott helyen vagy magányban, lassan sétál, és közben egymáshoz dörzsölik testüket, ezt hívják dörzsölõ ölelésnek."

Szerelmesek, fõként a fiatalok között gyakori az ilyen fizikai kapcsolat, amikor séta közben át is karolják társuk derekát.

Az érintõ ölelés
"Midõn a nõ valamely magányos helyen lehajol, mintha föl akarna emelni valamit, és ezáltal megérinti keblével az elõtte ülõ vagy álló férfit, ez az érintõ ölelés."

Az "érintés" szó itt képletesen is és nemcsak szó szerint értendõ. Sokszor annyi is elég, hogy a nõ hajlás közben keblével épphogy súrolja a férfit.

A szorító ölelés
"Midõn hasonló alkalommal (dörzsölõ ölelés) az egyik a másik testét erõsen valami falhoz vagy oszlophoz szorítja, ez az a szorító ölelés."

Fiatal szerelmesekre igencsak jellemzõ az ilyen huncutkodás, akárcsak a dörzsölõ ölelés. Kevesen ellenkeznek, ha szerelmük egy falhoz szorítja õket.

A tej és a víz vegyülése
"Ha a férfi s a nõ heves szenvedéllyel szereti egymást, és mit sem törõdve azzal, hogy fájdalmat okoznak-e vele, oly erõvel ölelkeznek össze, mintha be akarnának hatolni egymás testébe. Ezt az ölelésmódot, akár a férfi ölében ül a nõ, akár elõtte áll vagy ágyban feküsznek, a ’tej és víz vegyülésé’-nek nevezzük.”

A név jól szemlélteti a teljes feloldódást, és írja le, mint próbálnak a szerelmesek elveszni a másikban, fõként a fizikai kapcsolat kezdetén.

Fára kúszás
"Midõn a nõ egyik lábát a férfi egyik lábára, a másikat a combja köré helyezi, egyik karjával a férfi derekát, a másikkal meg a vállát öleli át és galambturbékoláshoz hasonló hangot hallatva, úgyszólván felkapaszkodik a férfira, az ölelés e módjának ’fára kúszás’ a neve."

A szezám- és rizsszemek keveredése
"Mikor a szerelmesek ágyban fekve oly szorosan ölelkeznek, hogy egymást egészen átfonják karjukkal s lábukkal, és összedörzsölõznek, az ölelés e fajtáját ’a szezám- és rizsszemek keveredésé’-nek hívjuk."

A név költõien írja le a testek és a végtagok teljes összefonódását, hogy bõrünk minél több helyen érhessen szerelmünkéhez.

A combok ölelése
"Ha a szeretõk egyike combjait erõsen a másikéhoz, vagy annak egy combját az övéi közé szorítja, ezt nevezzük a ’combok ölelésé’-nek."

A combok intim érintésén túl ez a mozdulat egymás nemi szervéhez is közelebb segíti a szeretõket, s növeli vele a vágyat.

A dzsaghana ölelése
"Midõn a férfi a dzsaghanáját, azaz testének középsõ részét saját testének ugyanezen részéhez feszíti, és ránehezedve akár körmével vagy ujjával csipkedi, akár harapja, üti vagy csókolja a nõt, akinek a haja fölbomolva terül szét, ezt hívjuk a ’dzsaghana ölelésé’-nek."
A Káma Szútra a köldök és a combok közti részt nevezi dzsaghanának. Ez az ölelés a szeretkezés közvetlen elõ játéka, bár ma a szeretõk többsége elhagyja a Vátszjájana által javasolt csipkedést, harapást és ütéseket.

A keblek ölelése
"Mikor a férfi mellét a nõ kebléhez szorítja, ez a ’keblek ölelése'".
A felsõtestek érintkezése mindkét fél mellbimbóját izgatja, és izgalmas változatosságot jelent a szokásos kézzel vagy szájjal cirógatás után.