Az utóbbi idõben egyre gyakrabban találkozhatunk feszes farmerban, flitteres pólóban, kordbársony zakóban, rózsaszín kiegészítõkkel felvértezett férfiakkal. Eddig meg voltam gyõzõdve arról, hogy ezek a fiúk a saját nemükhöz vonzódnak, addig míg egy tökéletes megjelenésû pasi oda nem jött hozzám. Ekkor szembesültem elõször az új ideállal, a metroszexuális férfival.
Egy metroszexuális férfi többet tölt a tükör elõtt naponta, mint egy átlagos nõ. Esti lefekvés elõtt különbözõ arcápolókkal kenegetik magukat, és reggelente háromszor is átöltöznek. Minden kiegészítõt gondosan kiválasztanak, a napszemüvegtõl kezdve a nyakláncig. Hetente járnak kozmetikushoz, manikûröshöz, és rendszeresen sportolnak, hogy megõrizzék adonisz testalkatukat. Rengeteget költenek szépségápolásra, kozmetikumokra, márkás ruhákra, és havonta cserélgetik kedvenc ruhadarabjaikat. Sokan elítélik ezt a férfi típust, fõleg azok a férfiak, akik nem az igényességükrõl híresek...
De mivel védekeznek a metroszexuálisok?
Néhány metroszexuális férfi szerint a nõk évszázadok óta foglalkoznak a megjelenésükkel, nagy gondot fordítanak arra, hogy szépek legyenek, akkor a férfiaknak is jogukban áll egy kicsit többet törõdni magukkal, mint korábban. Ezen kívül a férfiak is hiúak, és most végre lehetõségük van rá, hogy ezt megmutathassák a világnak.
Be kell vallanunk, nagyon is igazuk van! Hiszen a nõk harcolták ki az egyenjogúságot, elkezdték felvenni a férfias életformát, karrieristákká váltak és a szingli életstílust hangoztatták. És íme itt van az új férfi ideál, mely a nõisséget követi.
Vajon honnan jön ez az elnevezés?
A fogalmat elõször 1994- ben használta Mark Simpson brit szatíraíró a The Independent hasábjain. A metropoliszok különösen igényes, elitkörökben mozgó férfitípusának megnevezésére találta ki. Simpson szerint ezek a férfiak Calvin Klein alsót hordanak, motoros csizmát, chino nadrágot, és Davidoff "Cool Water" aftershave-et használnak.
Azonban el kell szomorítanom a kedves hölgy olvasókat, mert ezek a férfiak nem élnek tartós párkapcsolatban, és imádatuk tárgya saját maguk, nem pedig a mellettük alvó nõ.
Sokak szerint az új férfitípus megjelenésének oka a fogyasztói társadalom terjeszkedése. Ugyanis hosszú idõn keresztül csak a nõk igényeit elégítette ki a kozmetikai ipar. Majd rájöttek, hogy túl nagy lehetõséget szalasztanak el, ha a több millió férfifogyasztót nem veszik figyelembe. Ma már több százezer Internetes oldal szól a kimondottan férfiaknak gyártott termékekrõl...
Tehát ez az új férfi ideál igényes, a megjelenése mindig tökéletes, a bõre finom, puha és illatos, biztos anyagi háttérrel rendelkezik, és mûvelt. Azonban nem fog nekünk villanykörtét cserélni, mosógépet szerelni, képet feltenni a falra, és valószínûleg az autón is mi cseréljük majd a kereket...de legalább szép... És most az a kérdés, hogy mi erre vágyunk? Ezt mindenki válaszolja meg önmagának...